Moda przemija, styl jest wieczny.

Yves Saint Laurent

Historia Marki

W 1921 roku w Londynie powstała firma, która rozpoczęła sprzedaż systemów organizacji osobistych notatek.

Znak towarowy fILOFAX, którego nazwa pochodzi ze słów „plik faktów” zarejestrowany został w 1930 roku.

Filofax Heritage1

Osobisty organizer fILOFAX który  powstał z połączenia notatnika oraz pojedynczych kartek papieru szybko zyskał popularność dzięki funkcjonalności posiadania wszystkich „faktów” skondensowanych w jeden przenośny plik.

Jednak dobrze prosperująca firma nie przetrwała by okresu wojennego tak jak nie przetrwał budynek w którym znajdowała się jej siedziba.

System Filofax okazał się być ratunkiem sam dla siebie w rękach przedsiębiorczej maszynistki firmy –  Grace Scurr która z niezwykłą starannością notowała każdy szczegół działalności firmy. Organizer który stworzyła, a  który przetrwał bezpiecznie jako jej osobista własność stał się rdzeniem odbudowy przedsiębiorstwa z gruzów wojennej pożogi. 

W 1987 roku firma posiadała już sieć detaliczną obejmującą 1250 placówek w samej Wielkiej Brytanii. Prestiżowe sklepy na całym świecie (Harrods / Harvey Nichols w Londynie, Neiman Marcus / Bloomingdales w USA, Bon Genie w Szwajcarii, Galleries Lafayette w Paryżu, Seibu w Japonii) od lat mają w sprzedaży produkty marki fILOFAX .

fILOFAX  rozszerza ofertę o nowe kategorie i style produktów, przekształcając się z dziennika biznesowego w narzędzie do zarządzania równowagą między życiem zawodowym a prywatnym

Dziś  fILOFAX  jest nadal silna marką, sprzedawaną w ponad 45 krajach na całym świecie, z 5 kluczowymi kategoriami produktów.